Subject: Fwd: "Keskmisest kõrgema boniteediga" Kambja vallale endale kuuluva maatulundusmaa kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 "muutumine" elamumaaks. Maaomanike ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 kin...
From: KR Majandi OÜ <[email-masked]>
To: "Kambja Vallavalitsus" <[email-masked]>
Cc: "Kristina Reigo Kambja VV" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Toomas Otsatalo" <[email-masked]>, "Timo Varik" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Tue, 19 May 2026 12:36:37 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere. Käesolev on informatsioon Kambja valla ametnikkonna järjekordsest 
manipulatsioonist Kambja valla dokumendiregistri kannetega. Tänane 
pöördumine  ""Keskmisest kõrgema boniteediga" Kambja vallale endale kuuluva 
maatulundusmaa kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 "muutumine" elamumaaks. 
Maaomanike ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. 
Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 
kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu" on dokumendiregistrisse kantud 
puudulikult ning dokumendiregistri kasutajale arusaamatus ja mitteloetavas 
vormis.

https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912 
<https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=509708&clr=history&pageSize=20&page=2> 
&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=509708&clr=history&pageSize=20&page=2

Pöördumise pealkiri on täiesti oma suva järgi ja meelevaldselt 
registreeritud ja pöördumise tekst on ilmselt meelega venitatud ekraanil 
loetamatuks kontrollitud mitmes seadmes)

Soovime, et Kambja valla dokumendiregistri haldaja korrigeeriks pöördumise 
pealkirja koheselt korrektseks ja teksti ekraanil loetavaks.

KR Majandi OÜ

---------- Forwarded message ---------
From: KR Majandi OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, May 19, 2026 at 9:55 AM
Subject: "Keskmisest kõrgema boniteediga" Kambja vallale endale kuuluva 
maatulundusmaa kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 "muutumine" elamumaaks. 
Maaomanike ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. 
Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 
kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu
To: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristina Reigo <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Toomas Otsatalo 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Timo Varik 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Marge Einola <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
ISAMAA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere. Käesolev elektronkiri on ametlik pöördumine Kambja valla poole. 
Soovime, et see kiri koos lisadega kantakse koheselt Kambja valla 
dokumendiregistrisse arusaadavalt leitavana pealkirjaga ""Keskmisest kõrgema 
boniteediga" Kambja vallale endale kuuluva maatulundusmaa kinnistu Põdra tee 
41 94901:009:0144 "muutumine" elamumaaks. Maaomanike ebavõrdne kohtlemine 
Kambja valla ametnikkonna poolt. Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 
kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu" 
(lisad: Kambja valla, endise Ülenurme valla territooriumil, 2009 aastal 
kehtestatud üldplaneeringu maakasutuskaart, lähivaade Lepiku ja Uhti külad, 
õigeaegselt Kambja valla uue üldplaneeringu arutelule 17.05.2022 esitatud 
teatised seoses Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 
kinnistu, Tammepõllu 94901:001:0168, Tamme 94901:009:0169 kinnistu, Tamme 
94901:001:0165 kinnistu ja Tamme 94901:009:0195 kinnistu ning nendele 
nõutavate juhtotstarvetega, Kambja vallavolikogu revisjonikomisjoni 
protokoll 08.10.2025, väljavõte riiklikust maakatastrist Otsa 94901:009:0173 
kinnistu ja Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 
kinnistu lähinaaber kinnistu - nn."väärtusliku põllumajandusmaa" või "kõrge 
boniteediga" Kambja vallale endale kuuluv munitspaalomand Põdra tee 41 
94901:009:0144 kinnistu , mis on muudetud elamumaa sihtotstarbeks detsembris 
2021 täies ulatuses 2 hektarit, mitte ainult õueala, sealhulgas 1.76 
hektarit haritavat maad https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0144 , 
ekraanitõmmis Kambja valla praegu kehtivast üldplaneeringust -  Põdra tee 41 
94901:009:0144 ) , lõpetatakse koheselt maaomanike ebavõrdne kohtlemine ja 
taastatakse koheselt omanikke teavitamata seljataga muudetud maade 
juhtotstarbed ning kirjeldatud dokumentatsioon edastatakse koheselt Kambja 
valla koostatava üldplaneeringu töögrupile.

KR Majandi OÜ

Uhti, Lepiku külad, Ülenurme valla aastal 2009 kehtestatud ÜP, lähivaade. 
Otsa, Teemeistri, Lõunakalda, Tamme kinnistud. Leppemärgistus tähendab 
planeeritavat elamu-, tootmis- ja ärimaad. Loetletute seas kõigi kinnistute, 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Lõunakalda 
28301:001:1911 kinnistu ning Tamme 94901:009:0195 kinnistu, Tamme 
94901:009:0169 kinnistu, Tamme 94901:001:0165 kinnistu elamu-, tootmis- ja 
ärimaa juhtotstarbed muudeti Kambja valla ametnikkonna poolt omanikke 
teavitamata ning omanikele teadmata asjaoludel aastal 2018 kinnitatud 
üldplaneeringus juhtotstarbeta maaks ja maatulundusmaa juhtotstarbeks.

Omanikud nõuavad maaomanike ebavõrdse kohtlemise kohest lõpetamist ning 
kinnistute juhtotstarvete kohest taastamist (sellise ettekirjutuse teeb 
Kambja vallavolikogu revisjonikomisjon Kambja vallavalitsusele korduvalt 
mitme aasta jooksul, 10.03.2023, 04.10.2023, viimane sellesisuline protokoll 
kuupäevaga 08.10.2025 on selle kirja manuses. Kinnistute juhtotstarvete 
taastamise lahendamist on viimase rohkem kui kolme aasta jooksul korduvalt 
lubanud Kambja vallavalitsuse ja vallavolikogu endised ja praegused liikmed 
ning Kambja valla Maa- ja ehitusosakond (viimati nimeliselt Maa- ja 
ehitusosakonna juhataja T.Varik septembris-oktoobris 2024 maade 
omanikfirmade ühele osanikule Heldur Tsopp mitmel kohtumisel ja nimeliselt 
T.Varik ja Kambja abivallavanem T.Otsatalo kohtumisel 06.11.2024) nii 
kohtumistel suuliselt kui ka kirjalikult, viimati 04.09.2025 (nimeliselt 
Kambja valla abivallavanem T.Otsatalo) ja kohest kandmist koostatava 
üldplaneeringu eelnõusse (04.09.2025 kohtumisel on antud lubadus vormistada 
koheselt vastavasisuline vallavalitsuse otsus, nimeliselt Kambja valla 
abivallavanem T.Otsatalo poolt) vastavalt uue üldplaneeringu arutelule 
õigeaegselt esitatud manuses lisatud 17.05.2022 teatistele ning 30.12.2022 
ühele kümnetest vallale saadetud kokkuvõtvatest kirjadest, see on samuti 
manuses (eraldi silmas pidades Kambja valla ametnikkonna enda poolt 
sanktsioneeritud maatulundusmaadel toimuvaid mittemaatulunduslikke arenguid 
loetletud kinnistute naabruses või läheduses Uhti ja Lepiku külades nii 
lähiminevikus kui praegu ning Uhti külas nn."väärtusliku põllumajandusmaal" 
või "kõrge boniteediga" Kambja vallale endale kuuluval kinnistul Põdra tee 
41 94901:009:0144   <https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0144> 
https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0144 , mis on muudetud elamumaa 
sihtotstarbeks detsembris 2021 täies ulatuses 2 hektarit, mitte ainult 
õueala, sealhulgas 1.76 hektarit haritavat maad, allpool ekraanitõmmis 
Kambja valla praegu kehtivast üldplaneeringust - Kambja vallale endale 
munitsipaalomandina kuuluv kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 ), kõne all 
olevate Otsa 94901:009:0173 kinnistu ja Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, 
Tamme 94901:009:0195 kinnistu, lähinaaberkinnistul nimetatud Uhti külas).

Ekraanitõmmis Kambja valla praegu kehtivast üldplaneeringust, kaasa arvatud 
üldplaneeringu järgsel  "väärtusliku põllumajandusmaa" või "kõrge 
boniteediga" Kambja vallale endale munitsipaalomandina kuuluv kinnistu Põdra 
tee 41 94901:009:0144 , mis on muudetud elamumaa sihtotstarbeks detsembris 
2021 täies ulatuses 2 hektarit, mitte ainult õueala, sealhulgas 1.76 
hektarit haritavat maad https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0144 . Olenemata 
kehtivast Kambja valla üldplaneeringust on Otsa 94901:009:0173 kinnistu 
lähinaaber kinnistu nn."eriliselt olulise staatusega" maatulundusmaast 
saanud riiklikult registreeritud elamumaa sihtotstarbega kinnistu. Samuti 
toimub lähinaaber kinnistutel hoonestuse rajamine praegu (või plaaneritakse 
sealhulgas Põdra tee 10 - Põdra tee 32 kruntidele, projekteerimistingimused 
hoonestuse rajamiseks, kaasa arvatud nn."väärtuslikul põllumajandusmaal" 
Põdra tee 26, 30, 32, on väljastatud detsembris 2025, allkiri R.Leiten, 
valla maa- ja ehitusosakond. Sellesisuline pöördumine on vallale edastatud 
03.02.2026 https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912 
<https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=488920&clr=history&pageSize=20&page=5> 
&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=488920&clr=history&pageSize=20&page=5 
 ). Lisaks kõigele muule on "keskmisest kõrgema boniteediga" Kambja vallale 
endale kuuluv kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 elamumaa juhtotstarbega 
nii 2009 aasta,2018 aasta üldplaneeringutes (seda ei muudetud nagu 
vastupidiselt omanikke kaasamata Teemeistri, Otsa, Lõunakalda ja Tamme 
kinnistute juhtotstarbeid) ja arutluse all olevas uues üldplaneeringu 
eelnõus. See kinnistu on Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 
94901:009:0173 kinnistu ja Tamme 94901:009:0195 lähinaaber kinnistu.

nn."väärtuslikul põllumajandusmaa" Põdra tee 26 28301:001:2214 , Põdra tee 
30 28301:001:2216 , Põdra tee 32 28301:001:2224 , samuti  Kambja vallale 
endale kuuluv kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 (fotol vasakul). Kolmele 
esimesele kinnistule on hoonestuse rajamiseks projekteerimistingimused 
väljastatud detsembris 2025 (allkiri R.Leiten, valla maa- ja ehitusosakond). 
Arendaja ja Kambja vallavalitsuse vaheline 11.11.2025 leping on manuses 
(allkiri toonane vallavanem ja tänane vallavolikogu liige A.Arukuusk, 
kusjuures lepingus on selle sama A.Arukuusk allkirjaga nn."väärtuslikust 
põllumajandusmaast" "iseenesest", hoolimata kehtivast üldplaneeringust, 
saanud elamumaa juhtotstarve). Hoonestamiseks ehitusplatsi ettevalmistamist 
nn."väärtuslikul põllumajandusmaal" ja "keskmisest kõrgema boniteediga" 
maatulundusmaal on alustatud (foto 24.04.2026).

Põdra tee 26, 30, 32, praegu kehtiv Kambja valla üldplaneering. 
Leppemärgistus tähendab nn."väärtuslikku põllumajandusmaad". 
Projekteerimistingimused hoonestuse rajamiseks on väljastanud detsembris 
2025, allkiri R.Leiten, valla maa- ja ehitusosakond. Ehitusplatsi 
ettevalmistamist on alustatud (vaata 24.04.2026 foto ülevalpool). Toonase 
vallavanema ja tänase vallavolikogu liikme A.Arukuusk allkirjaga on 
nn."väärtuslikust põllumajandusmaast" saanud "iseenesest" elamumaa 
juhtotstarve (11.11.2025 allkirjastatud dokument on manuses).

https://kambjaee.sharepoint.com/sites/pilv.kambja.ee/Shared%20Documents/Forms/AllItems.aspx?viewid=536a04bd%2De728%2D4614%2Dad56%2Df802949ef76b&id=%2Fsites%2Fpilv%2Ekambja%2Eee%2FShared%20Documents%2F%C3%9Cldplaneering%2FKambja%20valla%20%C3%BCldplaneering%20endise%20%C3%9Clenurme%20valla%20territooriumi%20osas%2F2018%2D11%2D15%2DKambja%20valla%20YP%5FMAAKASUTUSKAART%5F900x1200%5F300dp%2Epdf&parent=%2Fsites%2Fpilv%2Ekambja%2Eee%2FShared%20Documents%2F%C3%9Cldplaneering%2FKambja%20valla%20%C3%BCldplaneering%20endise%20%C3%9Clenurme%20valla%20territooriumi%20osas

https://www.kambja.ee/uldplaneering

NB. Selle kirja vastusena ei soovi me kuulda väiteid, et tegemist on 
korduvalt esitatud pöördumisega. Kirja lisana figureerivad viited ja 
faktid - Uhti külas nn."väärtusliku põllumajandusmaa" või "kõrge 
boniteediga" Kambja vallale endale kuuluv kinnistu Põdra tee 41 
94901:009:0144 , mis on muudetud elamumaa sihtotstarbeks detsembris 2021 
täies ulatuses 2 hektarit, mitte ainult õueala, sealhulgas 1.76 hektarit 
haritavat maad https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0144 , maa staatus 
vastavalt Kambja valla kehtivale üldplaneeringule ja riiklikule 
maakatastrile - pole eraldiseisvana Kambja valla dokumendiregistris 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu ja Tamme 
94901:009:0195 kinnistute (ka Lõunakalda 28301:001:1911 kinnistu, Tamme 
94901:009:0169 kinnistu, Tamme 94901:001:0165 kinnistu ja Tammepõllu 
94901:001:0168 kinnistu) kontekstis aktuaalse informatsioonina Kambja valla 
dokumendiregistri kasutajale arusaadavalt leitavana registreeritud.